Keresés
Találatok
Átcsoportosításra módosítási kérelem benyújtása formájában a támogatási időszakban korlátlan mennyiségben van lehetőség. Ilyen kérelmet elektronikusan lehet benyújtani, megfelelő indoklással, de ezeket nem szükséges ajánlatokkal, szerződésekkel alátámasztani, dokumentumok csatolására ugyanis nincs lehetőség. A költségek közötti átcsoportosításoknak az alábbi szabályai vannak: csak azokra a sorokra lehet átcsoportosítani támogatást, mely szerepel a költségvetésben, új költségvetési sor megnyitására tehát nincs lehetőség, továbbá kötelező módosítási kérelmet benyújtani, ha a fősorok (A, B és C költségnemek teljes összegei) 10%-ot meghaladó mértékben változnak bármely irányba. Az egyes alsorok között (Pl.: A1 és A2 között) az átcsoportosítás korlátlan mértékű lehet, azt elégséges a beszámolás keretében felvitt számlákkal jelezni. Ennek ellenére a költségek átcsoportosítását célszerű jelezni a támogatáskezelő felé még akkor is, ha az nem éri el az útmutatóban megjelölt 10%-ot!.
Minden évben változhat a minimum és a maximum összeg, amire pályázni lehet. A maximálisan igényelhető támogatás mértékét minden évben a kollégiumok határozzák meg.
Az arányos csökkentést a projekt terhére elszámolandó költségek esetén szokták alkalmazni, amikor a pályázat nyer, de csökkentett támogatási összeggel. Ez annyit jelent, hogy a pályázott összegből kevesebbet ítélnek meg, ilyenkor pedig az összes költségvetési sort a megítélt, és az igényelt támogatás arányában automatikusan csökkentik. A költségek szöveges leírórészeit azonban nem változtatják, ezeket a szerződéskötést követő első lehetséges alkalommal érdemes módosítani, hogy a megvalósítás folyamán ne legyen probléma.
A NEA aktuális kiírásaiban már egyáltalán nem szükséges önrész, és ezzel együtt térítésmentes hozzájárulás biztosítása a pályázatok megvalósulásához. A pályázati űrlapokon ezek jelölésére, beírására sincs lehetőség, ezért semmilyen formában sem kell ezzel már foglalkoznia a pályázónak sem a megvalósítás, sem a beszámolás időszakában sem.
Postai úton megfelelő feladni a levelet, hiszen a postai ellenőrzőszelvényen bizonyíthatóan rajta lesz a dátum, hogy időben teljesítették a megadott feltételeket.
A pénzügyi ellenjegyzést az Alapkezelő végzi, ezzel a pályázónak nem kell foglalkoznia.
Sem az SZJA 1%, sem a NEA pályázatok nem minősülnek deminimis támogatásnak. A deminimis támogatás tényét minden esetben feltüntetik a vonatkozó támogatási szerződésben, így ha volt kérdéses támogatása az elmúlt időszakban a szervezetnek, érdemes elővenni a támogatási szerződéseket/okiratokat, és abban megnézni, hogy az adott támogatás deminimisnek minősül-e vagy sem.
Deminimis fogalma, jelentése: magyarul „csekély összegű támogatásként” találhatjuk meg, ami az Európai Uniótól kapott támogatási forma, mely elsősorban üzleti tevékenységek támogatására vonatkozik (pl.: telephelyfejlesztések, bértámogatás, képzések támogatása stb.), de előfordulhat civil szervezetek számára nyújtott támogatásokban is (pl.: Garancia Program keretében kapott bértámogatás, társadalmi szervezetek vállalkozási tevékenységének fejlesztését célzó kiírások stb.).
Amennyiben a pályázó meggyőződött arról, hogy a www.birosag.hu oldalon elérhető(ek) és megnyitható(ak) a megfelelő beszámolók, akkor nem szükséges azokat a NIR-be is feltölteni.
A NEA működésének nyilvánossága érdekében a miniszter a Civil Információs Portál (CIP) keretein belül internetes honlapot működtet. A CIP-en keresztül (az alábbi linken) minden szükséges dokumentum (pl.: Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF), Elszámolási útmutatók, dokumentumsablonok támogató okirat kibocsátásához, lemondáshoz és elszámoláshoz) elérhető: https://civil.info.hu/nea/kezdolap/dokumentumtar/index.html
A NIR-t a www.bgazrt.hu oldalon (a NIR belépési pontra kattintva), vagy közvetlenül a https://nir.bgazrt.hu/bga/ oldalon keresztül lehet elérni.