Keresés
Találatok
Az önkéntes szerződéseknek nincs meghatározott formája, az alábbiakra azonban érdemes odafigyelni:
- szerepeljen benne az adott önkéntes néhány személyes adata, ami alapján beazonosítható (itt figyelni kell a GDPR betartására az önkéntes személyes adatainak a további tárolása és felhasználása kapcsán, ezt akár bele is lehet építeni a szerződésbe, vagy külön nyilatkoztatni kell az önkéntest, hogy beleegyezik az adatai meghatározott célokra történő felhasználásáról)
- mindenképpen szerepeljen benne, hogy az önkéntes mikor, hol és milyen munkát végez (köthető olyan szerződés is, ami határozott idejű, konkrét projektre szóló – ez ajánlott, ha a költségtérítést, hozzájárulást valamilyen pályázati / költségvetési támogatás terhére szeretnék neki kifizetni, de lehet például csak általános szövegű keretszerződést is kötni, ez az elvégzendő munkától és a finanszírozási kerettől függ, illetve attól is, mi a szervezet célja, amiért mindenképp szükségét látja az önkéntes szerződés megkötésének)
- önkéntes hozzájárulás adható (adó- és járulékmentesen), de nem lehet magasabb összegű az éves szinten egy önkéntesnek adott pénzjutalom, mint a minimálbér havi összegének 20%-a
- ha utazási költségtérítést adnak, és azt pályázati keret terhére szeretnék később elszámolni, figyeljenek oda, hogy az adott pályázattal összhangban legyen az, amit a szerződésben leírtak
Továbbá fontos azt is kiemelni, hogy kizárólag közérdekű önkéntesség keretében számolhatók el az önkéntesekhez kapcsolódó költségek, amihez szervezetüknek megfelelő regisztrációval kell rendelkeznie. Amennyiben ilyen regisztrációval ne rendelkeznek, az alábbi linken található leírások alapján ezt egyszerűen megtehetik: http://www.civil.info.hu/web/guest/bejelenteshez-szukseges-urlap
Nem kell könyvvizsgálónak igazolnia, elegendő, ha a záradékolt számlák másolatát a törvényes képviselő hitelesíti.
Összegszerűség okán nem vonatkozik a civil szervezetre.
Azon civil szervezetek, amelyek az összevont pályázati kiírások keretében (NEAO-KP-1-… kategóriák) pályázatot nyújtottak be, az egyszerűsített pályázati kiírás (NEAG-KP-1-… kategóriák) keretében pályázat benyújtására már nem jogosultak.
A fentiekre való tekintettel a pályázati kiírások megjelenésekor szükséges eldöntenie a szervezeteknek, hogy melyik kiírás (azon belül melyik kategória) keretében nyújtanak be pályázatot.
Az egyszerűsített vagy összevont pályázat mellett azonban van lehetőség normatív pályázat beadására is.
Átcsoportosításra módosítási kérelem benyújtása formájában a támogatási időszakban korlátlan mennyiségben van lehetőség. Ilyen kérelmet elektronikusan lehet benyújtani, megfelelő indoklással, de ezeket nem szükséges ajánlatokkal, szerződésekkel alátámasztani, dokumentumok csatolására ugyanis nincs lehetőség. A költségek közötti átcsoportosításoknak az alábbi szabályai vannak: csak azokra a sorokra lehet átcsoportosítani támogatást, mely szerepel a költségvetésben, új költségvetési sor megnyitására tehát nincs lehetőség, továbbá kötelező módosítási kérelmet benyújtani, ha a fősorok (A, B és C költségnemek teljes összegei) 10%-ot meghaladó mértékben változnak bármely irányba. Az egyes alsorok között (Pl.: A1 és A2 között) az átcsoportosítás korlátlan mértékű lehet, azt elégséges a beszámolás keretében felvitt számlákkal jelezni. Ennek ellenére a költségek átcsoportosítását célszerű jelezni a támogatáskezelő felé még akkor is, ha az nem éri el az útmutatóban megjelölt 10%-ot!.
Minden évben változhat a minimum és a maximum összeg, amire pályázni lehet. A maximálisan igényelhető támogatás mértékét minden évben a kollégiumok határozzák meg.
Az arányos csökkentést a projekt terhére elszámolandó költségek esetén szokták alkalmazni, amikor a pályázat nyer, de csökkentett támogatási összeggel. Ez annyit jelent, hogy a pályázott összegből kevesebbet ítélnek meg, ilyenkor pedig az összes költségvetési sort a megítélt, és az igényelt támogatás arányában automatikusan csökkentik. A költségek szöveges leírórészeit azonban nem változtatják, ezeket a szerződéskötést követő első lehetséges alkalommal érdemes módosítani, hogy a megvalósítás folyamán ne legyen probléma.
A NEA aktuális kiírásaiban már egyáltalán nem szükséges önrész, és ezzel együtt térítésmentes hozzájárulás biztosítása a pályázatok megvalósulásához. A pályázati űrlapokon ezek jelölésére, beírására sincs lehetőség, ezért semmilyen formában sem kell ezzel már foglalkoznia a pályázónak sem a megvalósítás, sem a beszámolás időszakában sem.
Postai úton megfelelő feladni a levelet, hiszen a postai ellenőrzőszelvényen bizonyíthatóan rajta lesz a dátum, hogy időben teljesítették a megadott feltételeket.
A pénzügyi ellenjegyzést az Alapkezelő végzi, ezzel a pályázónak nem kell foglalkoznia.